ایران اتهامات آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه تهران را رد کرد آیا جیمی کارتر فوت کرد؟ جدیدترین نظرسنجی نتایج انتخابات آمریکا منتشر شد + جزئیات بایدن پس از ابتلا به کرونا آفتابی شد + فیلم حمله شدید هریس به ترامپ | او به دنبال بازگرداندن آمریکا به گذشته است جنجال در دیدار نتانیاهو و خانواده اسیران صهیونیست در آمریکا شهادت ورزشکاری دیگر در حمله ارتش اسرائیل به غزه پزشکیان: آنهایی که پای صندوق رای هم نیامدند، مردم ما هستند حمله موشکی حزب‌الله به شهرک صهیونیست‌نشین «کریات شمونه» (۲ مرداد ۱۴۰۳) تظاهرات اعتراضی صهیونیست‌ها در «تل‌آویو» ترامپ با نتانیاهو دیدار می‌کند (۲ مرداد ۱۴۰۳) عملیات ترکیبی قسام در کرانه باختری | قسام: ۳ نظامی صهیونیست را زخمی کردیم (۲ مرداد ۱۴۰۳) آیا جو بایدن مرده است؟ بلینکن: بایدن در زمان باقیمانده ریاست جمهوری خود برای صلح در منطقه تلاش می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات اراک و استان مرکزی از فردا چهارشنبه (۳ مرداد ۱۴۰۳) پزشکیان: کشور با یک گروه، دسته و جناح اداره نمی‌شود نتانیاهو: ممکن است توافق برای تبادل اسیران نزدیک باشد سردار رادان: امسال حداکثر زمان خروج زوار اربعین از گیت‌ها، ۵ ثانیه است ترامپ: بایدن قربانی کودتا شد آیا ادارات سیستان و بلوچستان پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) است؟
سرخط خبرها

وزیر اقتصاد: اخذ مجوز افزایش سرمایه بانک‌های دولتی| اصلاح «شبکه بانکی» در دستور کار دولت است

  • کد خبر: ۱۳۱۰۱۲
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
وزیر اقتصاد: اخذ مجوز افزایش سرمایه بانک‌های دولتی| اصلاح «شبکه بانکی» در دستور کار دولت است
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: وضعیت تامین مالی در اقتصاد بانک پایه ایران بغرنج است، زیرا شبکه بانکی کشور از یک ناترازی تاریخی رنج می‌برد و به لحاظ تنظیم‌گری نیز دچار ضعف است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیداحسان خاندوزی در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان افزود: یکی از پروژه‌های اصلاح اقتصادی که در دستور کار ستاد اجرایی دولت قرار گرفته اصلاحات شبکه بانکی کشور است.

وی اظهار داشت: به همت صاحب نظران و مدیران شبکه بانکی باید این عقبه دشوار و ضروری را طی کنیم و اصلاحات را انجام دهیم، ما اجازه نمی‌دهیم در روی پاشنه قبل بچرخد.

خاندوزی با بیان اینکه برای رفع انجماد نقدینگی بانکها، باید ساخت و باز تولید جریان نقدینگی شبکه بانکی را در دستور کار سیاست گذاران قرار دهیم گفت: مردم استان کرمان ماه‌ها در صف انتظار بانک‌ها ماندند و از پرداخت وام‌ها گلایه مندند.

وی خطاب به بانک‌های استان کرمان عنوان کرد: مساله اداره کشور را نمی‌توان سهل انگارانه و با بی توجهی و با بی مبالاتی اداره کرد، بانک‌هایی در استان کرمان داریم که ۲ برابر سپرده در این استان وام می‌دهند، اما نسبت مصارف به منابع بانک‌های خصوصی استان بسیار پایین است.

خاندوزی، بانک‌ها را یکی از اصول اقتصاد اسلامی دانست و افزود: باید مالکیت بخش خصوصی به رسمیت شناخته شود و موانع به وجود آمده بخاطر وظیفه تنظیم گری بانک مرکزی نیست.

وی تصریح کرد: مجوز افزایش سرمایه را به تفکیک در بانک‌های دولتی اخذ کردیم و در تلاشیم برای بازپرداخت بدهی‌های دولت به شبکه بانکی مجوزی دیگر از سازمان برنامه بگیریم که سال آینده باعث کاهش بدهی دولت در شبکه بانکی کشور می‌شود.

خاندوزی گفت: استمهال وام‌های کشاورزی دغدغه‌ای جدی و به حدی از ناکارآمدی رسیده است که حداقل انتظار این است کشاورزانی که بیمه شدند، بدهی بیمه آنان در کوتاهترین زمان از سوی صندوق جبران شود.

وی با اشاره به اینکه حقوق بانک‌های دولتی مشروط به رعایت سقف است بیان کرد: شبکه بانکی باید رقابت پذیری و جذب نخبگان را با نظارت کارشناسی دنبال کند، نباید کیفیت فعالیت‌ها تحت تاثیر مشکلاتی از جمله نیروی انسانی قرار گیرد تا خدمات دهی در شبکه بانکی کشور ارتقا یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->